Suggestie of klacht

Actief Werkt! heeft een gedragscode die onze werknemers en opdrachtgevers aanspoort om professioneel en fatsoenlijk te handelen.
Toch een klacht of probleem? Dan is ons uitgangspunt dat er zoveel mogelijk in onderling overleg naar een bevredigende oplossing wordt gezocht; samen met je contactpersoon van Actief Werkt!. Lukt het niet om de situatie op te lossen? Dan zijn er de volgende mogelijkheden:
- Melden van een klacht (niet tevreden over de dienstverlening)
- Melden van ongewenst gedrag (Intimidatie, discriminatie of seksueel overschrijdend gedrag)
- Melden van een datalek
- Melden van vermoeden misstand of illegale praktijken
Melden van een klacht
Een organisatie is zo goed als haar mensen. Wij zien het als onze voornaamste taak om ervoor te zorgen dat al onze flexkrachten met plezier naar hun werk gaan. En dat al onze opdrachtgevers verrast zijn door onze persoonlijke dienstverlening. Dat begint met oprechte aandacht. Voor elkaar. Bij Actief Werkt! Uitzendbureau nemen we je suggestie of klacht serieus.
Klachten komen terecht bij de afdeling Kwaliteit van Actief Werkt! Binnengekomen klachten worden meteen geregistreerd en door desbetreffende eindverantwoordelijke opgepakt. De afdeling Kwaliteit begeleidt het afhandelingsproces.
Onderstaand formulier is niet bedoeld voor sollicitaties en inschrijvingen. Solliciteren op een vacature doe je hier via de sollicitatieknop bij onze vacatures. Inschrijven kan hier.
Meld nu je klachtMelden van ongewenst gedrag (Intimidatie, discriminatie of seksueel overschrijdend gedrag)
Actief Werkt! vindt het belangrijk dat medewerkers en flexwerkers zich prettig voelen in de werkomgeving en kunnen werken in een sociaal veilige omgeving ongeacht leeftijd, sekse of seksuele geaardheid. Daarom is Actief Werkt! een samenwerking aangegaan met TBK ADVIES en is er een vrouwelijke en mannelijke externe Vertrouwenspersoon aangesteld.
Wanneer kun je bij deze Vertrouwenspersonen terecht?
Als Vertrouwenspersoon zijn zij het externe aanspreekpunt voor vragen, twijfels of signalen over zaken die met Ongewenst Gedrag en Integriteit te maken hebben. Je kunt bij de Vertrouwenspersonen terecht als je getreiterd, gepest, gediscrimineerd, bedreigd of (seksueel) geïntimideerd wordt, maar ook als er vermoeden bestaat van fraude of diefstal. Is er iets voorgevallen met medewerker(s) van werkgevers, collega’s of door ‘gebruikers’ van de plaats waar je werkt dus over situaties waarin jij je op de werkvloer niet prettig hebt gevoeld. Schroom dan niet en neem contact met ze op want zaken moeten bespreekbaar zijn en blijven.
Wat doet de Vertrouwenspersoon?
De Vertrouwenspersoon hoort je verhaal aan, behandelt zelfstandig de klacht en/of melding en zoekt samen met jou naar de volgende stap en bepaalt samen of je zelf stappen wilt en/of kunt ondernemen en/of ze daar hulp van derden bij moeten inschakelen, maar JIJ hebt altijd zelf de regie.
Contact
Bij vragen, twijfels, signalen of als je een afspraak wilt maken, neem dan contact op met Clemens ten Brink of Marian Kruis via de telefoon: 06-12313214 of via het emailadres: tbkadviesactiefwerkt@gmail.com. Zij nemen binnen 24 uur contact met je op.
Vertrouwelijkheid
Clemens en Marian hebben wettelijk te allen tijde geheimhoudingsplicht, werken zelfstandig en onafhankelijk en koppelen alleen na overleg meldingen (anoniem) terug, zonder in te gaan op de klacht.
Melden van een datalek
Actief Werkt! doet er alles aan om je persoonsgegevens optimaal te beveiligen tegen onrechtmatig gebruik. Wij doen dit aan de hand van fysieke, administratieve, organisatorische en technische maatregelen. Zo hebben alleen geautoriseerde medewerkers toegang tot de gegevens en hebben de werknemers van Actief Werkt!, die toegang hebben tot je persoonsgegevens, een geheimhoudingsplicht. Indien persoonsgegevens worden verstrekt aan gegevensbewerkers die namens Actief Werkt! diensten verlenen of opdrachten uitvoeren, is Actief Werkt! met hen overeengekomen dat zij de persoonsgegevens ook optimaal beveiligen.
Vragen, opmerkingen, klachten of (vermoeden) datalek
Indien u vragen, opmerkingen of klachten heeft met betrekking tot dit privacy statement of de manier waarop Actief Werkt! uw gegevens registreert, gebruikt en verwerkt, dan kunt u zich richten tot onze Functionaris voor de Gegevensverwerking, mevrouw E. Slepikas, via privacy@actiefwerkt.nl. Wij streven er naar binnen vier weken na ontvangst van uw vraag, opmerking of klacht te reageren. U kunt een klacht ook rechtsreeks richten aan de autoriteit persoonsgegevens.
Is er sprake van een (vermoeden van) een datalek, dan verzoeken wij u dit direct te melden via privacy@actiefwerkt.nl.
NB: Wijzigingen: Actief Werkt! kan veranderingen, aanvullingen of wijzigingen aanbrengen in dit Privacy statement. Het meest actuele Privacy statement is altijd te raadplegen op de website van Actief Werkt!.
Melden van vermoeden misstand of illegale praktijken
De Procedure Vermoeden Misstand is onze klokkenluidersregeling en biedt de mogelijkheid aan medewerkers, flexkrachten, opdrachtgevers en anderen om melding te maken van illegale praktijken of ernstige misstanden bij/door (een medewerker van) Actief Werkt!. Met ernstige misstanden wordt bedoeld: discriminatie, seksuele of andere intimidatie, fraude, diefstal, corruptie, omkoping, kartelvorming, misbruik van Actief Werkt!-bezittingen voor persoonlijke doeleinden, misbruik van alcohol of drugs etc.
Het melden van misstanden kan (anoniem) worden gedaan bij de Vertrouwenspersoon van TBK Advies: Clemens ten Brink of Marian Kruis via de telefoon: 06-12313214 of via het e-mailadres: tbkadviesactiefwerkt@gmail.com.