Menu

Slimme administratietools voor zzp'ers

1 April 2024 -

Dit heb jij als zzp’er aan de slimme tools van Actief Werkt!

Wel je administratie uit handen, maar niet de controle.

Werken als zzp’er heeft een hoop voordelen: je hebt geen baas, kiest zelf welke opdrachten je doet en verdient vaak net wat meer aan een goede opdracht. Het grootste nadeel aan alles zelf doen? Je moet álles zelf doen. Dus ook je urenregistratie en facturatie. Actief Werkt! helpt je daar graag bij. Daarom hebben we handige oplossingen ontwikkeld om je veel administratieve werk uit handen te nemen. En dat niet alleen, je krijgt ook nog eens heel snel betaald. Hier lees je over de twee belangrijkste tools: Mijn Actief – inclusief handige uren-app – en self-billing.

 

Mijn Actief: jouw slimme administratie-hub

Voer je als zzp'er opdrachten uit via ons? Dan heb je dag en nacht toegang tot Mijn Actief: een persoonlijke omgeving met daarin allerlei gegevens over je lopende opdracht. Zo vind je er een dossier met je belangrijkste documenten, zoals contracten en facturen. Die kun je altijd inzien, maar bijvoorbeeld ook periodiek downloaden – handig voor je btw- en belastingaangifte.

Een ander belangrijk onderdeel van Mijn Actief is de urenapp. Geen gedoe meer met papieren urenbriefjes en handtekeningen: bij Actief Werkt! geef je digitaal aan hoelang je hebt gewerkt. Elke week vul je in hoeveel uren je hebt gemaakt. Klaar? Dan gaat je urenbriefje automatisch naar je opdrachtgever. Zodra die je uren goedkeurt, verwerken wij dit in de administratie. Ondertussen kun je alles zelf in de gaten houden: je ziet precies wat de status van je urenopgave is en wanneer de opdrachtgever ‘m heeft goedgekeurd.

 

Self-billing: automatisch gefactureerd, snel betaald

Mijn Actief maakt je urenopgave dus een stuk simpeler. Maar dan blijft er een andere tijdrovende administratieve taak over: facturatie. Ook die nemen we je grotendeels uit handen, dankzij self-billing. Op basis van je urenoverzichten stellen wij de factuur namens jou op. Die sturen we vervolgens namens jou naar je opdrachtgever. En werkt die met inkooporders? Dan zorgen wij dat je die goed ontvangt, zodat je precies weet wat je aan de klant factureert – of beter gezegd: wat wij namens jou factureren. Uiteraard mét de juiste btw-gegevens erop.

Self-billing scheelt jou niet alleen een hoop tijd, het biedt je méér voordelen. Is er een probleem, bijvoorbeeld doordat de inkooporder niet overeenkomt met je urenopgave? Dan neemt je eigen contactpersoon van Actief Werkt! contact op met je opdrachtgever – in principe hoef jij ook hier geen tijd aan te besteden. Toch houd je wel altijd de controle. Dus zijn we transparant en krijg je alles te zien: van de inkooporder van je klant tot de fee die je opdrachtgever aan ons betaalt. En misschien wel het grootste voordeel van self-billing? Wij zorgen ervoor dat jij snel betaald krijgt, zelfs als je opdrachtgever er langer over doet om de factuur te voldoen. We schieten jou het verschuldigde bedrag voor, dus het staat altijd binnen twee weken op je rekening – beloofd!

 

Actief Werkt!: dé partner voor elke technische zzp’er

Je bent niet voor niets zzp’er geworden, dat snappen we bij Actief Werkt! maar al te goed. Daarom doen wij er alles aan om jou aan mooi werk en minder administratie te helpen, zónder dat je je zelfstandigheid verliest. Ervaren hoe prettig je met ons kunt werken? Zoek direct een mooie opdracht!